SOPS редактор для Scania VCI 3 и VCI 2
Доставка
Оплата
Описание
Вы всегда можете приобрести наше оборудование и инструмент в РАССРОЧКУ без скрытых комиссий И КРЕДИТ (для физических лиц) и ЛИЗИНГ (для юридических лиц). Подробности уточняйте у менеджеров отдела продаж.
Оперативно доставим оборудование и инструмент в Ваш город назначения через транспортную компанию ПЭК или Деловые линии (другие ТК по согласованию с менеджерами по работе с клиентами).
*Информация на данном интернет-ресурсе носит исключительно информационный (ознакомительный) характер и ни при каких условиях не является публичной офертой, определяемой положениями Статьи 437 Гражданского кодекса РФ.
SOPS редактор для Scania VCI 3 и VCI 2
SOPS редактор для Scania VCI 3 и VCI 2 предназначен для использования профессиональными диагностами-электриками для редактирования файлов конфигурации в электронных блоках управления грузовых автомобилей Scania и позволяет настраивать более трехсот различных параметров.
Для работы с SOPS редактором необходимо наличие диагностического интерфейса Scania VCI 2 или Scania VCI 3 с настроенной рабочей диагностической средой (программным обеспечением) SDP3 Scania.
Работа с программой Scania SOPS Encrypt / Decrypt:
- C помощью диагностического интерфейса, подключенного к автомобилю и к ноутбуку или ПК с установленным ПО скачивается файл конфигурации из ЭБУ автомобиля в формате SOPS и сохраняется на жесткий диск ПК или ноутбука;
- После открытия ранее сохраненного файла с помощью программного обеспечения Scania SOPS редактор, осуществляется расшифровка файла. Для этого необходимо поставить галочку напротив соответствующего раздела - "Encrypt" и сохранить полученные данные в формате XML;
- Полученный XML файл открывается для редактирования в любом подручном редакторе (подойдет, например, обычный Excel);
- Находятся нужные параметры, такие как: NOx Control, AdBlue и т. д. для отключения или включения в зависимости от необходимости;
- После чего, измененный XML-файл сохраняется на жестком диске и снова открывается в программе SOPS;
- Полученный в ходе предыдущих операций файл, зашифровывается с помощью программного обеспечения SOPS редактор посредством установки «галочки» напротив параметра "Decrypt" и сохраняется в формате SOPS;
- Последним этапом является заливка полученного ранее, отредактированного файла в формате SOPS в блок управления (ЭБУ);
Доступные для изменения параметры:
- ACS PartNo
- Air pipe flow area
- Air tank front
- Air tank rear
- Air tank volume
- Air tank volume, extra
- Alternator charge
- APS PartNo
- AWD
- AxleDistance
- BCS part no
- BMS PartNo
- COO PartNo
- Coolant target temperature
- Coolant temperature high level
- Coolant temperature high level
- DIS PartNo
- DriveTyreCircum
- EMS PartNo
- EMS system partnumber
- Engine rev
- Exhaust Emission Ctrl part no
- Fan, gear ratio
- Fifth wheel position
- FrontTyreCircum
- Fuel volume
- Fuel volume, left side
- Fuel volume, right side
- GMS PartNo
- High idle speed offset
- ICL PartNo
- LAS PartNo
- LDW partNo
- Low idle speed
- Max acceleration at 0 km/h
- Max acceleration at 90 km/h
- Oil level ind
- Rear axle ratio
- RET PartNo
- Speed limit second
- SpeedLimit
- SpeedLimit EOL
- TagBTyreCircum
- TCO PartNo
- Temp limit shut off
- Temp limit torque reduction
- Tyre rolling circumference
- TPM partno
- Transmission sensor constant
- VIS PartNo
- Wheel config final for EOL
- 0.8bar location
- ABS_conf_r_axle
- ABS/EBS System
- AC press sensor
- ACC
- Acceleration limiter
- ACS
- ACS environment
- ACS Gateway
- Adaptive cruise
- AddBlue
- ADR Designation
- AHA
- AHW
- Air conditioning
- Air filter clogged indicator.
- Air intake
- Air processing system environment
- Air spring cont
- Air susp.lo.pa
- Air tank front
- Air tank rear
- Air tank volume, extra
- Airbag in steering wheel
- All wheel drive system
- AltPreChLev
- An engine protection function
- Anti theft remote
- APS
- APS cold mode parameter
- APS pressure level
- AUS
- Autom. hill hold
- Automatic climate control system environment
- Auxiliary heating
- AWD
- Axle load disp
- Backväxelilägg.
- BCS
- BCS Environment
- Blackout lighting
- Bluetooth
- BMS
- Bodybuilder information in ICL
- Brake category
- Bus stop brake
- Bus stop brake activation speed
- Bus stop emergency brake
- BWS
- C-lock + alarm
- Cab floor type
- Cab length
- Cab special adaptation
- Cab type
- CAN controlled starter motor
- CC Display
- Chassis adaptation
- Chassis class
- Chassis front end width
- Climate system control
- Clutch overload warning
- Clutch System
- Clutch slip
- Clutch wear measuring
- Clutch wear protection
- Collision warning
- Communicator
- Compressor extra
- Compressor man
- Compressor ratio
- Configuration
- Controlled acceleration
- ConverterSystem
- COO
- COO environment
- Cool req prot
- Coolant pump flow
- Coolant target temperature
- Coolant temperature high level
- Cooling package
- Country code according to ISO
- Crankcase vent.
- Cruise Control Protocol
- Cruise control switches
- CSS
- CTS
- Daytime running light
- Daytime running light function
- DAS system
- Defr fan rpm
- Diff. Lock
- Differential lock control
- Direction indicator activation
- Direction indicator sound
- DIS environment
- DIS position
- DIS system
- Downhill speed controle switch
- DPF active regeneration control.
- DPF aktiv regenerering
- DPF exh gas temperature sensor
- DPF exhaust flow type
- DPF particulate filter
- Droop setting all speed engine
- Ecocruise Generation
- Ecocruise max speed
- EGR System
- Emergency stop
- Emission level
- EMS environment
- Endpos.protect
- Eng stroke vol
- Engine location on buses
- Engine management system
- Engine PTO-ED Control
- Engine reaction to high coolant temp.
- Engine reaction with low coolant level
- Engine reactionto defect accelerator pedal
- Engine rev
- Engine stop request
- Engine type
- ESP
- Exhaust brake
- Exhaust brake control
- Exhaust Emission Control
- Ext L storage c
- External storage compartment
- Extra AC
- Fan control
- Fan hub solenoid frequency
- Fan, driving
- Fan, gear ratio
- Fast air regeneration
- FMS interactor
- FMS prep
- FMS System
- Fog Lamp Front
- Front wh drive
- Fuel
- Fuel level sen
- Fuel volume
- Gear box type
- Gear shift ctrl
- Gear shift prog ZF aut
- Gearbox management system
- Gearbox management system environment
- Gearbox max input torque/ratio
- Gearbox PTO-EK Control
- Gearbox_PTO_EG2_Control
- GMS
- Guard/sensor coolant level
- Headlamp cleaning
- Headlamp type
- HeadLampWarning
- High (APS) air consumption mode
- High charge temp reaction
- High idle speed offset
- High-mounted headlamp control
- Hybrid management system
- How the engine shall react due to low oil pressure
- How the engine shall react on the accelerator pedal
- HVAC ov.fl valv
- HVAC system
- HVAC water valv
- ICL
- ICL environment
- If an accelerator pedal without safety switch is used or not
- Immobiliser
- Indoor temperature display
- Instrument cluster
- Instrument panel
- Interactive driver training
- Kick down sign.
- Kickdown
- LAS
- LDW
- LDW environment
- LDW signal type
- Level stand-by
- Load sens valve
- Load sensing
- Load transf. ma
- Load transfer
- Locking and alarm system environment
- Max acceleration at 0 km/h
- MILTelltale
- Neutral Position Sensor
- NOx Control
- NOx sensor type downstream
- NOx sensor type upstream
- NOx sensor upstream
- Number of alternatiors
- ODB temp
- Oil cooling for gearbox
- Oil level sens
- Oil level sensor monitoring
- Oil temperature sensor gearbox.
- OPC shift brake
- Opticruise
- Outdoor temperature sensor 2nd
- Overdrive
- P-brake warning
- Parked vehicle guide light
- Particle trap
- Passenger door position
- Power shift program
- Preparation for wheel config
- Product class
- PTO - GMS communication version.
- PTO AWD prep
- PTO ED prep
- PTO EG3 Control
- PTO split prep
- PTO total amount
- PTO-EG Conf
- Radio
- Range/Split solenoid ctr type
- Rear axle
- Rear axle gear ratio
- Rear wheel steering manag.syst
- Refrigerant EGR cooler
- Refrigerant o.c
- RET
- Retarder
- Retarder control device
- Retarder System
- Retarder system environment
- Reverse speed
- Roof hatch
- Roof height
- Safety belt reminder
- SCR exh gas temperature sensor
- SCR heating system
- SCR red el hose heater output1
- SCR red el hose heater output2
- SCR red el hose heater output3
- SCR red el hose heater output4
- Security central locking
- Selective Catalytic Reduction
- Service indicat
- SMA
- SMS
- Speed lim.third
- Speed sign ampl
- SpeedLimit EOL
- Steering system
- Steering wheel position
- Steering wheel switches gen.
- Tachograph
- Tachograph system
- Tag axle, behind
- TCO environment
- Type of order
- Torque converter
- Torque converter
- Torque reduction NOx control
- Tot .rais.lower.
- TPM
- TPM 1st axle
- TPM 4th axle
- TPM envrionment
- Trailer brake coupling
- Trailer hand control valve
- Transfer gear case
- Transmission sensor constant
- Variable idling
- Variable volt
- VIS
- VIS environment
- Wheel assy rear
- Wheel brake
- Wheel config. EOL
- Wheel mo tag ax
- White smoke limiter
- WIFS Water in fuel sensor
Почему стоит выбрать именно нас?
- Авторизованный дилер и официальный представитель ведущих производителей оборудования и инструмента!
- Широкий ассортимент! Ассортиментная линейка насчитывает более 100 000 позиций и более 50 ведущих производителей со всего мира
- Надежность и стабильность! Успешный опыт работы более 10 лет
- Гибкая система скидок! Мы предоставляем индивидуальные ценовые предложения на оборудование и инструмент
- Специальные условия для оптовых и постоянных покупателей!
- Удобно и быстро сделать заказ! Заказать товар можно через сайт или по телефону. Помощь в подборе оборудования
- Просто произвести оплату! Мы работаем с наличным и безналичным расчетами. Работаем с физическими и юридическими лицами с НДС
- Быстрая доставка! Доставка до терминалов ТК ПЭК, ТК Деловые линии и СДЕК в городе отправления БЕСПЛАТНАЯ! Отправляем товар оперативно во все регионы России
- Монтаж и обслуживание! Все работы производятся профессиональными специалистами